15 Ocak 2013 Salı

Posted by Tuğba Mutfakta on Salı, Ocak 15, 2013 10 comments
MALZEMELER
1 litre süt
1 su bardağı un
1 su bardağı tozşeker
1 yemek kaşığı mısır nişastası
125 gr margarin
vanilya
  1-1,5 su bardağı hindistan cevizi

ÜSTÜ İÇİN
1 su bardağı süt
1 pk.dr.outker kaymak tadında krem şanti

YAPILIŞI
  • Tencerede margarini eritin.Unu ekleyip kısık ateşte çok az kavurun.
  • Sütü,şekeri ve nişastayı da ekleyip tel çırpıcıyla sürekli karıştırarak pişirin.
  • Göz göz olmaya başlayınca ocağın altının kapatın.Sıcaklığı çıkınca vanilyayı ekleyip mikserle aynı yöne doğru 10-15 dk. çırpın.
  • Dikdörtgen borcamın altına her yerini kapatacak kadar hindistan cevizini yayın.
  • Üzerine çırpmış olduğunuz muhallebiyi de yayın.
  • Süt ile kaymak tadında krem şantiyi çırpın.
  • Muhallebi oda sıcaklığına gelince krem şantiyi üzerine yayın ve  buzdolabında soğutun.
  • Servis yapacağınız zaman dikdörtgen şekilde dilimleyip rulo yapın.
  • Çikolata sosu veya karamel sosuyla süsleyip servis yapın..
Categories:

10 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

lokumdan kaldıysa bende isterim...
canım ellerine sağlık.........

Tuğba Mutfakta dedi ki...

Maalesef kalmadı :(
Sağolasın:)

Tuğba Mutfakta dedi ki...

çok teşekkürler:)

Unknown dedi ki...

Tuğbacım blog dünyasında bi ben kaldım sultan lokumu yemeyen,tadını bilmiyorum o yüzden ben de aldım bi tabak :) Aynı zamanda tarifi de ki ben de artık bu utançtan kurtulayım :) Ellerine sağlık canım harika görünüyor...

HaticeMutfakta dedi ki...

Kanada bir kactane ayır lütfen nefis olmuşlar ellerine sağlık..

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

olsaydı şimdi ne yerdim.Eline sağlık.
Sıcacık sevgiler

Tuğba Mutfakta dedi ki...

Sevgili Simge,Yasemin ve Hatice hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim..Hepinize ayrı ayrı sevgiyle beraber birer tabak gönderiyorum:)

Mürvet Halidi dedi ki...

Cok güzel görünüyor, hemen deneyeceğim;)

minikmucizemmm.blogspot.com

Tuğba Mutfakta dedi ki...

Mürvet hanım çok teşekkürler:)

kampet dedi ki...

yengem hep yapardı ama isminin sultan lokumu olduğunu yeni öğrendim.)