21 Kasım 2013 Perşembe

Posted by Tuğba Mutfakta on Perşembe, Kasım 21, 2013 No comments


 Tavada hamsiyi sevmeyen yoktur ama evi çok kokuttuğu için ben evde yapmayı tercih etmiyorum.Mutfağımın açık mutfak olması da büyük etken tabi!
 Ben de madem tava da kızartmıyorum öyleyse fırında yaparımdan yola çıkarak denemeye karar verdim..Annemler de bizdeydi.. ben balıkları teker teker una bulayıp dizecekken annem iki balığı birbirine yapıştırıp yapmamı önerdi bende öyle yaptım tabi..
  Hepimiz çook beğendik sizde benim gibi evde balık kızartmam diyenlerdenseniz denemenizde fayda var..

MALZEMELER
 1kg hamsi
un
sıvıyağ
tuz

YAPILIŞI
  • Hamsilerin kılçıklarını ayıklayıp yıkayın ve tuzlayın..
  • Fırın tepsinize sıvıyağ gezdirin.(tepsinin dibi tamamen yağlı olsun)
  • NOT:Yağlı kağıt kullanacaksanız da yağlı kağıdı sıvı yağlamayı unutmayın!
  • Bir tabağa balıkları bulamak için un koyun.
  • Kılçıklarını çıkardığınız 2 hamsiyi iç kısımları birbirine gelecek şekilde birbirine yapıştırıp una bulayın,fazla unu silkeleyip yağlanmış tepsiye dizin..
  • Tüm hamsileri aynı şekilde hazırlayıp önceden iyice ısınmış! 200-220* fırında balıkların üzeri pembeleşene kadar pişirin..
Categories:

0 yorum: