24 Ocak 2013 Perşembe

Posted by Tuğba Mutfakta on Perşembe, Ocak 24, 2013 No comments
Geçenlerde internette mayalı poğaça tarifi ararken buradaki tarifi gördüm ve denemek istedim.Bayatlamayan poğaça yazınca hemen yaptım pamuk gibi olduğu için ben ismine "PAMUK POĞAÇA"dedim :-)
BAYATLAMAYAN POĞAÇA
MALZEMELER
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ılık süt
1 şişe maden suyu
1 pk. instant maya
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tuz
aldığı kadar un 

İÇİ İÇİN
beyaz peynir




ÜZERİ İÇİN
yumurta sarısı
çörekotu
susam

YAPILIŞI
  • Unu yoğuracağınız kaba alın.Şekeri,tuzu,mayayı ekleyip karıştırın.
  • Unun ortasını havuz gibi açıp ılık süt,sıvıyağ ve maden suyunu döküp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene dek iyice yoğurun.
  • Hamuru mayalanması için  üzerine bez yada streç film örtüp ılık ortamda 1 saat kadar mayalandırın.
  • Hamurdan parçalar koparıp yuvarlak olacak şekilde avucunuzda bastırın. 
  • Ortasına beyaz peynir koyup kapatın .Yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  • Tepside de yarım saat kadar mayalandırıp üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu ve susam serpip önceden ısınmış 200* fırında pişirin.
  • Fırından çıkarınca temiz bir nemli bezi tepsinin üzerine kapatıp 10 dk. kadar bekletin..
Categories: ,

0 yorum: